fredag 10 februari 2012

Vi kunde inte tro våra ögon...

Vi fick gasräkningen på mailen igår. Jag vågade knappt öppna den, fast måste erkänna att det var väldigt spännande att sitta och vänta på att den skulle dyka upp på skärmen. Summan vi ska betala gjorde mig nästan lika mållös som när vi såg €195 på räkningen för två månader sen. Jag hade ju räknat med att vi skulle hamna över €100 i alla fall, men...

€39. Vi ska betala trettionio euro för två månaders gas. Det är fem gånger så LITE som förra gången. Har ni hört något så fantastiskt nån gång? Jag klagade för Sebastian att det måste ha varit något fel med mätningen förra gången - han kontrade med att det kanske är fel den här gången, och att vi bara ska vara tysta och glada.

Så nu är vi tysta och glada.






Fast jag skrattar inombords. För skillnaden mellan 195 och 39 är skrattretande stor.

4 kommentarer:

  1. Helt klart rätt val, att istället vara tysta & glada.. :)

    SvaraRadera
  2. Wohoo, medvind! Ungefär lika glada blev vi när vi fick en tack-för-god-sopsorterings-avdragning på förra fakturan från sopbolaget. Bara att tacka och se glad ut.

    SvaraRadera
  3. Najs. Ni kanske har snålat och sparat sedan ni fick monsterräkningen förra gången?

    SvaraRadera