tisdag 28 februari 2012

Jobb eller lek eller förflyttning

Idag råkade jag stanna kvar på jobbet till klockan 18. Hoppsan, säger man då. Slutar klockan 16 nämligen. Men tro inte att jag satt och jobbade övertid, å nej. Jag satt och lekte med designen till nyhetsbrevet. Det är inte jobb, utan lek, som sagt. Nöje. Och en av coacherna som försökte få mig att gå HEM!

Så hemmatid blev det kort om idag. Det är inte så fancy att jobba heltid, det är det inte. När jag skaffat ett jobb på riktigt sen i framtiden, då lär jag hitta en lägenhet/ett hus som ligger vägg i vägg. Slösa dyrbar tid på att förflytta sig vill man ju inte. Här i Irland går jag hemifrån 6.15 och kommer tillbaka runt 16.45. 1,5 timme restid är det, som ni kanske räknade ut. På tok för mycket, om ni frågar mig. Jag tycker att 10 minuter låt mer lagom.

Ja. Så får det bli.

2 kommentarer:

  1. Ja tänk vad mkt tid det blir under ett år bara som man "slösar" bort. Så helt klart rätt tänkt!

    SvaraRadera
  2. Men? Hur kan du sluta 16 och vara hemma 45 minuter senare om det tar 1,5 timme att ta sig hem? Eller menade du TOTALT, förresten? Hahaha nu fattar jag...
    Du har rätt i att det är trist att lägga sin fritid på resetiden. Jag vill helst inte heller bo så långt från jobbet när jag har heltid i framtiden. Speciellt inte om man har familj! Fast det lär bli svårt att hitta en bostad (som helst ligger på landet) varifrån vi har nära till både mitt och Martins jobb. Nåja, framtidsbekymmer... ;)

    Svar på dina kommentarer:
    Jag skrev för några veckor sedan om att auberginer var sköna att skära i... Älskar konsistensen :)
    Smultron är så himla gott, men här växer de som ogräs längs med staketet! Det finns gott om det vid stugan också. Du har nog bara haft otur i letandet?

    SvaraRadera