onsdag 15 februari 2012

Befordran!

Jag har blivit befordrad! Teamleadern bad mig ta över ansvaret efter att vår Sofia går över till en annan position på en annan desk. Han sa att jag är som skapad för rollen och att jag bara måste tacka ja, för annars går det åt skogen med den svenska linan. Finns ingen annan i vårt team som kan axla det här ansvaret. Jag var lite tveksam till en början, men tackade ja till slut. Gissa om han blev lättad, min TL!

Ungefär så gick det till.

Eller okej, det kanske var jag som anmälde mig som frivillig när han frågade vem som kunde ta över när Sofia slutar.

Eller han frågade kanske inte, utan det kan ha varit så att jag anmälde mig frivilligt ändå. Helt frivilligt, så att säga.

Eller det kan också ha gått till som så att jag mailade och rakt ut bad om att få göra det. Jag tror att det i mailet kan ha stått något i stil med att när Sofia nu ledsamt lämnar oss så kan jag tänka mig att ta över efter henne. Det avslutades möjligtvis också med ett "Får jag det?"

Ja, och berfodran är kanske lite överdrivet, kan man tycka. Jag ska bara ta över ansvaret för den svenska mailboxen, dvs. skicka in en rapport varje morgon på hur det ser ut i inkorgen, samt skapa ärenden av inkomna mail som inte är direkt riktade till någon av oss. Kanske är det något mer jag ska göra också, det får jag i så fall veta imorgon när Sofia går igenom det här med mig.

För att sammanfatta det hela: Jag anmälde mig glatt och frivilligt att ta på mig mer ansvar på jobbet, utan att få ett öre mer i lön.

4 kommentarer:

  1. Äh! Jag tycker att du ska se det som ett hjälteuppdrag. Ingen annan kan göra det så bra som du! ;)

    SvaraRadera
  2. Det är inlägget är bara SÅ bra. På alla sätt och vis.

    SvaraRadera