onsdag 22 februari 2012

Ensam är inte stark

På jobbet i fredags hände det grejer, ska ni veta. Vi hade Quality Fun Day, tror jag nämnde att vi skulle planera den dagen i samband med den där utmärkelsen till Top Quality Perfomer. Fast vi fick aldrig vara med och planera? Vi blev tillsagda att komma på idéer, men sen blev det inget möte och de frågade oss aldrig vad vi kommit på. Lite dålig stil, om ni frågar mig.

Men jag är trots allt den som är den, så jag frågade själv istället och tvingade på dem min idé. Och fick i uppdrag att genomföra det också. Jovisst, sa jag och skrev ut skyltar och köpte post-it-lappar. Jag skulle nämligen arrangera en Post-it-wall! Där tyckte jag att alla agenter kunde hjälpa varandra med att hitta på omforumleringar och bra fraser att använda under samtalen.

Fick jag någon respons från mina kollegor? Nej, det fick jag inte. När jag var inne och kikade efter halva tiden så satt där fyra ensamma post-it-lappar på min vägg. Hur många tror ni var mina egna? Just det, tre stycken. Här lönar det sig inte att engagera sig hör ni!

Nåväl. Vi fick pizza i alla fall. Gratis pizza till hela desken, det var inte dåligt det. Från Pizza Hut. Hittade dock bara två flaskor med dricka? Och så fick vi titta på skådespeleri. I min grupp så låtsades min Team Leader ringa in till Service Desk med ett trasigt tangenbort, och så fick en polsk agent ta samtalet. Vi i publiken skulle kolla om han följde alla regler och sånt. Call Assesment, kallas det. Såna får vi på riktigt på två samtal i månaden.

Ja, så blev det med vår Kvalitet Rolig Dag. Om jag fick fler lappar på väggen sen? Jag vet inte, jag gick aldrig och kollade. Inte så roligt att engagera sig när man inte får någon respons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar