tisdag 21 februari 2012

Om mjukisbyxornas existens på jobbet

Klädkoden på jobbet är semi casual. Vi får inte ha mjukisbyxor, gympaskor, för kort kjol osv. Egentligen inte leggins heller, påstås det, men jag har då aldrig blivit tillsagd. De kanske syftar på att man inte får ha leggins utan någonting som täcker rumpan? Det är de dåliga på i det här landet nämligen. Leggins används flitigt som byxor!

Men idag, idag är jag en rebell. Jag har nämligen på mig mjukisbyxor! Svarta sköna mjukisbyxor som jag fick av min kollega Rebecka i höstas. De har jag på mig nu. Jag har även på mig höga stövlar, för att dölja så mycket som möjligt av byxorna. Lite för varmt dock, det är 12 grader ute så vintarstövlar var väl kanske inte så genomtänkt.

Men mjukisbyxor, det är bra grejer det! Tyckte att jag förtjänade det idag. Jag tror jag har fått permanenta blåmärken på mina höfter på grund av ett par jeans som aldrig töjdes ut så mycket som jag hade hoppats på.

Om Sebastian får ha (nej, det får han inte, men han har det ändå) mjukisar på natten så ska jag få ha det på dagen! Rätt ska vara rätt.

1 kommentar:

  1. Gudars vad rebelliskt! Men vad händer om de ogillar ditt klädval, får du avdrag på lönen eller en prick i protokollet?

    SvaraRadera