fredag 3 februari 2012

Ett möte med ingen affärsman

Vi var inne i stan i måndags, Sebastian och jag. Jag skulle bland annat hämta upp mina stövlar som jag lämnat in på lagning två dagar tidigare. Himla bra grejer det där, för 15 Euro är de som nya igen! (nåja. nästan. skiten avslöjar väl motsatsen.) Vi köpte på oss lite mer nyttiga grejer som värmeljus, tandborsthuvuden, usb-kablar och torrschampoo. Bla bla helt ointressant.

För att komma till saken: På vägen mot bussen blir vi stoppade av en kille som vill ge oss en musikskiva. Det är musik av a skinny guy in a big jacket. Han ger den till oss alldeles gratis, men självklart är vi välkomna att sponsra. Han pratar hela tiden och är oerhört trevligt. Sebastian ger honom några mynt som killen tackar för, och så tar han fram en liten bok ur fickan som han också vill ge oss. Den handlar om yoga. Jag har också tagit fram plånboken och ger honom 2 euro när det blir en lucka i samtalet. En stund senare utbrister killen att nu när vi gett honom 4 euro så ska vi få en större bok! Och så drar han fram en större bok om meditation och reinkarnation och sånt. "Egentligen är ju bara boken värd 5 Euro, men jag är ingen bra affärsman!"

Så efter en trevlig pratstund med killen från Lettland så promenerar vi vidare; en stor bok, en cd-skiva och ett visitkort till ett vegetariskt café rikare. Men hemska som vi är har vi ännu inte lyssnat på skivan eller bläddrat i boken! Jag tror jag ska ta och göra det ikväll...

Killen berömde Sebastian för hans engelska. I min accent hörde han sången som är vanlig för människor från våra länder.

1 kommentar:

  1. Nej det lät inte som ngn vidare bra affärsman. :p
    Torrschampoo? Vad innebär det?

    SvaraRadera