onsdag 8 februari 2012

Om dagarna och nätterna

Sebastian jobbar natt, började förra veckan och fortsätter månaden ut. Han jobbar tre nätter och är ledig i tre nätter. Förutom den här veckan, för han har bytt skift så han jobbar två nätter och är ledig fyra.

Så när han jobbar träffas vi knappt på tre dagar. När jag kommer med bussen till jobbet på morgonen så står han och väntar på att få åka med den bussen tillbaka igen. När jag kommer hem från jobbet så är det bara en timme kvar innan han måste börja dra sig iväg till sitt nattskift. Jätteroligt, verkligen. Speciellt om jag varit och tränat efter jobbet, då kanske vi ses i 20 minuter, om ens alls. Fast det beror på hur flitig jag är i gymmet. Och jag brukar i och för sig inte vara så flitig, så lite hinner vi ses ändå.

På plussidan:

  • Sebastian får mer pengar. 
  • Jag får använda hans täcke som är mycket gosigare än mitt. 
  • Sebastian har det ganska chill på nattskiftet. Chillare än på dagskiftet.
  • Jag har lättare att ta mig upp på morgonen när inte han ligger i sängen. 


Ja, det var det. Inga mer plus.

2 kommentarer:

  1. Rätt många plus ändå. Men jag tror nog att det finns fler minus. ;)

    SvaraRadera
  2. Det där med täcket lät ändå som ett rätt stort plus :)

    SvaraRadera