söndag 15 april 2012

Vi är redo!

I torsdags hämtade vi ut våra godkända visum till Kina. Vi var riktigt spända där på morgonen, när vi promenerade från stationen bort till konsulatet. Sen är jag lite förvånad också över att våra fotografier inte finns med i visumet? Vi lämnade ju in foton och det är så noga med hur de ser ut, så... var är de? När jag googlar på Visum Kina så ser bilderna dock ut som våra visum, men ändå?

Och UD har gått ut med varning igen, om att undvika fyra provinser i sydöstra Thailand. Den provins man hamnar i när man åker tåg från Malaysia är det ingen fara med, men man ska helst undvika att ta landsgränsen ändå, för tåget åker tydligen genom någon av de farliga provinserna.

Så för att vara på den säkra sidan har vi just bokat flyg från Kuala Lumpur till Krabi den 30 juli. Det blir mycket dyrare än vad vi räknat med eftersom det kostar så lite med tåg där nere, men vi vill just helst inte dö på kuppen så vi tänkte att det vara lika bra.

Checklista

  • Flyg Sverige-Japan- check!
  • Visum till Kina - check!
  • Färja Japan>Kina - check!
  • Flyg HongKong>Malaysia - check!
  • Flyg Malaysia>Thailand - check!
  • Flyg Thailand>Sverige - check!
Det ser ut som att vi är redo för att åka!

3 kommentarer:

  1. Hehe, klart jag kan skriva upp namnen! Då har jag ju officiellt paxat dem så att inte någon av mina vänner kan ta det namnet, why not? :P

    SvaraRadera
  2. Jodu, nog är det bättre att överleva alltid :)

    SvaraRadera
  3. Jisses. Ja nej då betalar man nog hellre mer ja för att slippa komma i nå skit. =/

    SvaraRadera