söndag 29 april 2012

På mellanlandning i Sverige

Flygresan igår gick bra. Mina föräldrar hämtade oss på Arlanda och vi dumpade av Sebastian i Eskilstuna. Innan dess tog vi en runda genom Upplandsväsby utan att hitta en pizzeria. Senare åkte vi genom hela Enköping, upp på motorvägen igen och lika fort av vid avfarten mot Strängnäs. Sedan tog vi gamla vägen till Västerås, eftersom vi missade att svänga av mot Strängnäs... Och så undrade Jerry och Eva varför det tog så lång tid att köra från Enköping till Eskilstuna? Hemma i Hällefors var vi först strax efter 1 på natten.

Idag har jag hunnit:
  • Vara halvt förtvivlad för att min DVI-kabel inte finns någonstans att hitta
  • Äta hushållsost
  • Skriva på kontraktet för magasinet och posta det till våra nya hyresvärdar
  • Hämta ut min nya kamera på ICA och testfotat (looking good!)
  • Äta köttfärslimpa
  • Träffa Marie och hennes son Ted som blivit superduperstor sen jag såg honom sist
  • Lösa problemet med kabeln och kunnat komma in på miniMac
  • Spela BingoLotto med farfar och inte vinna ett korvöre

En vanlig dag i Sverige med andra ord. Imorgon ska jag äta vetekakor och limpskivor med skivbar Arboga-leverpastej och smörgåsgurka. Det är bra grejer det.

Vad Sebastian har gjort får ni fråga honom. 

1 kommentar:

  1. Ja nog hade du hunnit med en hel del & desto mer nu. :)
    Var så skoj & träffa dig igen!!

    SvaraRadera