onsdag 4 april 2012

Tack Dublin Bus, ni gjorde vår dag

Igår var vi på Ikea. Vi tog bussen dit, käkade köttbullar med mos och köpte marabou-choklad, lingonsylt och påskmust på Food Market. Sen skulle vi ta bussen in till stan igen, så vi knallade iväg till busshållsplatsen. Men busshållsplatsen såg inte ut som den gjorde sist. Det var bara en gul stolpe utan huvud, utan busshållsplatsnummer. Vi blev lite nervösa över att de tagit den ur drift, men å andra sidan kunde det ju ha varit några som jävlats och helt enkelt förstört den. Svårt att avgöra sådär på rak arm. Det fanns ju ingen info om att hållplatsen flyttats, och det borde det ju ha funnits om så var fallet.

Så vi väntade. Och väntade. Och det haglade och det regnade och det snöade och det blåste och det var bara några få grader varmt. Längre bort hann vi se två bussar åka förbi, och misstankarna blev starkare. Men vart tusan skulle de ha flyttat hållplatsen? Vi såg ingen och den borde ju inte vara allt för långt bort. Efter 20-25 minuter åkte en buss förbi i den andra riktningen, och stannade på andra sidan vägen en bit efter vår hållplats. Det är en bred väg, två filer i varje riktning. Men chauffören ropar tvärs över vägen, viftar och pekar bakåt, menar att hållplatsen är där borta.

Det regnadeblåstesnöadehaglade fortfarande och vi var redan genomfrusna. Började vandra bortåt, svängde höger som han sagt, in mot IKEAs parkering. Och där minsann fanns en stolpe med huvud. Det var 20 minuter kvar tills nästa buss ska gå. Så det var bara att vänta lite till.

Vi kom hem en timma senare än vad som var behövligt. Vi var totalt genomfrusna och hade inte tinat ens efter 1,5 timme under täcket. Vi var skitförbannade på Dublin Bus. På deras hemsida fanns ingen information om att hållplatsen flyttats. På hållplatsen fanns ingen information om att den flyttats. Men den hade inte bara flyttats, den hade gömts undan. Icke synlig från den stora vägen. Tack så mycket. Nu är det någon som ska skriva klagomail, för det tycker jag att jag banne mig har rätt i att göra.

1 kommentar:

  1. Bra att ni skickat klagomail. Helt sanslöst att inte informera om en sån sak!!

    SvaraRadera