söndag 22 april 2012

Packa ner eller skänka bort

Jag har nu börjat packa. Allt som är tungt eller skört har jag stoppat ner i den minsta resväskan. Den är proppfull nu, men väger ändå bara 19 kilo. Vill få ner 4 kg till! Fast det känns som jag fått ner mycket ändå. Nu är det mest kläder, hygienartiklar och lite filmer kvar, tror jag. Fem par skor har jag redan packat ner!

Försökte skänka bort grejer i fredags. Vi fick någon säck på posten i torsdags som en kunde fylla och ställa utanför dörren från kl. 9. Fredag var inringat på vår påse, men de kom aldrig och hämtade säcken? Kanske menar de fredag nästa vecka... jag gör ett försök till då! Har slängt ner gamla sängkläder, billiga handdukar och några toppar i säcken, det är inget vi behöver ha med oss hem. Hoppas de kommer  nu på fredag och hämtar det!

Har påbörjat en hög med grejer som jag ska ge bort till mina kompisar också - shampoon, ljus och sånt. Becka har även så snällt erbjudit sig att frakta hem lite saker till oss under sommaren, så jag har lagt bland annat julgrejerna jag köpte i december i en påse som hon ska få ställa hos sig. Det en fina saker som jag gärna vill behålla!

Nu kan jag inte packa mer idag. Kläder och tandborstar kommer vi nämligen behöva i veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar