måndag 23 april 2012

Slutet gott, allting gott

Jag fick svar på mitt arga mail i fredags, det jag skickade till Electrical Ireland. De skrev att de förstod min frustration och att de höll med om att den tidigare uppskattningen av gasförbrukningen var väldigt låg. De förklarade att de försöker att mäta förbrukningen 4 gånger om året, och behöver då uppskatta den 2 gånger om året. De erbjöd mig att ringa dem för att lägga upp en betalningsplan.

Så det gjorde jag just precis. Tog 10 minuter innan jag fick prata med en människa. Fick knappa in account-nummer, siffror och svara på diverse frågor med YES, NO, BILL, HELP. Två gånger fick jag säga nej till att betala min räkning på stört. Men sen så, sen fick jag prata med en tjej som helt sonika flyttade hela betalningen till den 11e maj, så att vi hinner få vår lön innan. Nemas problemas. Innan hon avslutade samtalet frågade hon om det var någonting mer hon hjälpa mig med. Det frågade hon inte för att vara snäll och trevlig, utan för att hon måste. Det vet jag, för det måste jag också på mitt jobb!

1 kommentar: