onsdag 25 april 2012

Live från sista dagen på jobbet

10.41 
Det går bra här. Mina chokladmuffins är populära - citronmuffinsarna inte lika mycket. Och jag som tycker att de är godare! /Eva

10:46
Ska aldeles strax plocka fram sockerkakan, hoppas den blev bra/Sebastian

10:55
Fick referensbrev från min TL, ego växer/Sebastian

11.08
Den TL som skulle skriva mitt referensbrev har INTE GJORT DET ÄNNU! Ska påminna honom minst en gång i timmen, han lovade att det skulle vara klart till 16.00 /Eva

11.09
Jag har lyckats koppla bloggen till min Facebook! Speciellt för dig Sandie, så jag hoppas du utnyttjar detta! Ska fråga Sebastian om han också vill göra det. /Eva

11.48
Jag är mätt på muffins, fast jag bara har ätit 1,5. Hoppas jag blir hungrig igen till halv 1... Det är lugnt här på min desk, har inte tagit så många samtal. Har knappt 3 timmars jobb kvar nu!  /Eva

13:15
Sockerkaka är success, steven är inne på sin 3e bit! /Sebastian

13.23
Kvinnan som tog betalt av mig i matsalen frågade jag om klippt håret. Kul att hon känner igen. På vägen tillbaka till desken mötte jag den TL som inte skrivit mitt referensbrev än. Han försökte gömma sitt ansikte bakom sina händer. Sen frågade han igen om jag slutar vid 4. /Eva

14.29
Inte lång tid kvar nu. Jag har rast om 15 minuter, sedan har jag möte med Newsletter. Det mötet behöver jag ju absolut inte gå på eftersom jag slutar idag. Men det tänker jag göra ändå. Det blir säkert bara Britt och jag ändå, så då kan vi prata om roliga saker. /Eva

15.00
Jag tror han sitter och skriver på mitt referensbrev nu! 

15.46
Mitt brev är klart! Ska hämta upp den när jag slutar om en kvart. Fick en present av Becka just - vad gulligt! /Eva 

16.14
Mitt brev är hämtat, tack så mycket. Jag har sagt hejdå till folk. Av Rebecka fick jag massor med Leprechaunklubbor och en fin lila tröja med det irländska vädret på. Jag höll en liten cermoni och avskedstel innan jag loggade ut från telefonen för sista gången. Mina svenska kollegor applåderade och jag fick hela ställets uppmärksamhet. Nice! Det pissregnar ute och jag väntar på att Sebastian ska komma till min byggnad så att vi kan åka hem tillsammans. /Eva  

2 kommentarer:

  1. Wuhu! Nu är det över Eva!! :D Welcome back.

    SvaraRadera
  2. Måste vara en konstig känsla att ni är klara med Irland nu. Hoppas det känns mest bra iaf!

    SvaraRadera