fredag 11 maj 2012

Var är våra grejer?

Igår var vi i Eskilstuna för att hämta lite grejer från magasinet. Jag hade fått nyckeln hemskickad till Hällefors, eftersom de nu hade flyttat över våra grejer till ett nytt förråd. När vi låste upp hänglåset till det nya så är min första reaktion att de bara har slängt in våra grejer, för det ligger en madrass tvärs över alla saker. Sen upptäcker jag en barnstol och undrar varför de ställt in den där. Det ligger också en stor basketboll på golvet - en väldigt stor basketboll. Sebastian ifrågasätter om tjockteven verkligen är hans tjockteve.

Inga av grejerna i förrådet var våra. De hade flyttat fel grejer, gett oss nyckeln till fel förråd. Hittar inget telefonnummer på företagets hemsida, utan för söka på Eniro efter bolagets namn istället. När jag ringer så svarar killen som jag haft mailkontakt med. De har uppenbarligen fått fel information från den förra ägaren, vilket inte förvånar oss ett dugg. Det är en annan man på plats vid huset, så han kommer med nycklarna till två andra förråd. Vi går och kollar i de två förråden, men det är inte våra grejer där heller. Alltså är den enda möjligheten att vårt förråd inte har blivit flyttat alls!

Vi får gå bort till det gamla huset och såga upp vårt hänglås, för vi har ju inte med oss nyckeln dit. Där bakom finns i alla fall våra saker. Vi får ett nytt hänglås, och killen i telefonen hade lovat att våra grejer skulle flyttas igår eller idag.

Så det kan gå.

2 kommentarer:

  1. Jadu, vad ska man säga... etiketten "idioti" passar väldigt bra här!

    SvaraRadera
  2. Lite smått panik kan jag tänka mig innan ni fick se era grejer!!

    SvaraRadera