fredag 25 maj 2012

Igen??

12.49

Vad är detta? I söndags stannade vi på hostlet för att jag var så förkyld. Igår hade jag knappt blivit frisk från den då jag kände att det gjorde ont i halsen. Hade svårt att sova pga det och imorse vaknade jag vid halv 6 och hade svinont i halsen plus att jag var helt öm i hela kroppen.

Så nu ligger jag här i sängen igen och missar ännu en dag i Tokyo. Har ont överallt känns det som. Speciellt i ryggen. Men de japanska halstabletterna funkar bra. Eloge till Sebasian som med hjälp av charader fick två japanska apotekare att förstå vad han letade efter. Vad har man för sjukdom när de enda symptomen är halsont och öm i kroppen? Lustig kombination, om ni frågar mig.

Att komma ihåg är också att det här inlägget är skrivet av tjejen som nästan aldrig blir sjuk. Mina förkylningar brukar gå över innan de ens börjat. Min reskamrat Sebastian, killen med det dåliga immunförsvaret, är frisk som en nötkärna. Han får hålla sig borta från mig. Han åkte just in till stan med en engelskman och en irländska. Hoppas de hittar vad de letar efter!

Ja ä int bitter. Men vad ska jag göra hela dagen?

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Haha ooops det var jag som blev publicerad som Elbo Conspiracy, måste ha haft nåt gammalt google konto:P Iaf, jag skrev att jag också blev jättesjuk när jag var ute och reste. och i beijing när jag gick till apoteket så hade de bilder på olika åkommor som man fick peka på för att de skulle veta vad för sorts medicin man behövde, haha typ en bild på nån som hade halsont, en som hade feber etc:P

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Fy va träligt & behöva bli sjuk när man är ute på äventyr. Så typiskt att du ska bli det då!! =/

    SvaraRadera