onsdag 30 maj 2012

Sweet's paradise

Idag har vi ätit tårta så det räcker och blir över. Tårtbuffé. Med lite varm mat på det också, för att orka med ännu mer tårta. 70 minuter har en på sig att äta, sen får en inte vara kvar längre. Jag tror att detta var första gången jag åt i 70 minuter i sträck. Jag vet inte om jag vill göra om det.

Sen drack vi drinkar på en bar som tog ut både snacks- och bordsavgift plus 10% serviceavgift. Ändå mycket billigare i Sverige. Vi fick varsin varm, blöt handduk när vi kom in, att torka händerna på. Bartendern hackade sönder stora isblock för att få isbitar. Ekonomiskt?

Jepp, det var min födelsedag det. Nu ser jag fram emot att sova i en säng istället för en kapsel. Imorgon bär det av mot nya äventyr på ett annat hostel. Inga mer kapslar. Bara fyra dagar kvar i Tokyo, för på söndag kväll tar vi vårt pick och pack med på nattbussen till Kyoto.


3 kommentarer:

  1. Åh herregud. Ont i magen? :)

    SvaraRadera
  2. Mycket tårta måste det ha blivit men det är väl så det ska vara på sin födelsedag.
    I morgon kommer middagsgänget hem till mig så håll tummarna för att de gillar maten ;)
    Ha det så bra på nästa ställe! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoho Låter som du fått tårta så det räcker till nästa år.. ;)

    SvaraRadera