torsdag 24 maj 2012

Röra men inte köpa - i Ueno

18.38

Idag lunch var första gången vi inte beställde vår mat i en maskin. Vi hade tänkt gå in och chansa, peka på nåt som såg gott ut. Men de hade en engelsk meny så vi fick inte vara så modiga. Jag fick därmed kyckling som jag ville, och Sebastian fick köttfärs. Ja, som tillbehör till curryn alltså.

Idag var jag i Ueno igen, och Sebastian åkte till Akihabara. Idag har det gjort ont i mitt stora shoppinghjärta. Har sett så många häftiga saker som jag inte kan köpa. Vår budget är tajt och dessutom vill en inte släpa på massor med grejer genom halva Asien.

Bilden nedan är ett tryck på en t-shirt jag såg. Vem kommer på att ha ett sånt motiv på en tröja? Vem kommer på att avbilda något dylikt överhuvudtaget...

Idag fick jag en ansiktsmask (eller vad heter det? såna som t.ex. tandläkare har) av en man på gatan. Reklam för en bank. Det är en hel del japaner som går runt med sådana. En ser sällan en hel grupp som har ansiktsmasker på sig, utan det en enstaka människor här och var. Ska jag testa? Njääää.

Efter Ueno åkte jag tillbaka till vårt område, men tog East exit istället för West. Öst är större än väst, kom jag fram till. Hittade vår stammisrestaurangs storasyster. De hade tillbehör till curryn, till skillnad från lillasystern. Jag tog en cheese curry. Kolla in bilden. YUMMIE! Nya stammishaket?

(Jag bloggar via mobilen så kan inte placera bilder där jag vill ha dem. Jag tror dock att ni är klyftiga nog att se vad som är t-shirt och vad som är curry ;))



1 kommentar:

  1. Cheese curry, lät ju inte så jättegott. Men är man galen i ost som mig så är det säkert gott!! ;)

    SvaraRadera