tisdag 15 maj 2012

På flyget

Här ser ni en bild på vårt flygplan, men tyvärr kan inte det lyfta. Vi får helt enkelt sova i det inatt, och ta ett annat flyg imorgon kväll.

Vill ni veta varför? Läs noga nu, för det här är komplicerat. Vi har bokat vår t.o.r. Asien med resebolaget Expedia. Air China skulle flyga oss från Stockholm till Tokyo via Beijing. Aerosvit skulle flyga oss från Bangkok till Stockholm via Kiev. Men för några veckor sen blev stockholm-beijing inställt, och istället skulle vi få mellanlanda i Frankfurt och därifrån flyga till Beijing>Tokyo. Det är här det krångliga börjar. Stockholm-Frankfurt hanteras av SAS. När vi skulle checka in idag så gick det inte. Hela vår bokning hanteras av Aerosvit, och de har inte ändrat biljetten efter att Stockholm-Beijing ställdes in. Det enda flygbiljettnummer som finns är deras, och SAS accepterar inte det numret...

Vi var på flygplatsen 2,5h innan avgång, och spenderade hela den tiden med att försöka få hjälp. SAS försökte verkligen, men kunde inget göra. Expedia hänvisade oss till Aerosvit, men de gick inte att få tag på. Och så vidare, och så vidare. När vi gett upp hoppet om att få hjälp av Expedia står vi hos SAS för att försöka köpa en ny separat biljett till Frankfurt - 45 minuter innan avgång. Men då ringer Expedia upp oss och erbjuder oss att boka om hela flyget till imorgon.

Så vi börjar vår resa på ett flygplan som inte kan lyfta: Jumbo hostel. Expedia betalar. Vid 19-tiden imorgon flyger vi direkt till Beijing, och sen vidare till Tokyo.


1 kommentar:

  1. Nej men va tusan!! Blääää!! Nu får det inte vara mer krångel åt er alltså. Nu får det vara nog! Resan har ju knappt börjat..

    SvaraRadera