onsdag 23 maj 2012

Tokyo Tower och Akihabara

20.35

Tokyo Tower idag. Det ser ut som Eiffeltornet, fast färggrannare. Hemskt häftig utsikt när man ser så många höghus! Mobilkameran gör den inte rättvis, men bättre foton kommer så småningom. När Sebastian var på toa kom det fram 7 skolungdomar till mig. Killen som skötte snacket läste innantill från sitt block, berättade att han studerade engelska och frågade om han fick ställa några frågor. Det fick han. Så där satt jag på en bänk 150 meter upp i luften, omringad av 7 japaner som undrade vad jag heter, vad jag kommer ifrån osv.

Efter tornet tog vi oss en crepe med glass, grädde, jordgubbar och sånt göttigt. Sen satt vi i en underlig park innan vi åkte till teknikens mecka: Akihabara. Vandrade runt lite, väntade på hungern och middagsdags. Det blev curry med varsin friterad sak. Kyckling för Sebastian och fisk för mig. Jag tycker att det var godaste maten hittills, måste absolut tillbaka dit och käka igen!


1 kommentar: