fredag 17 augusti 2012

Surprise(s)

Flygresan från Kiev till Stockholm gick smidigt. Väskorna hade hängt med hela vägen och vi blev upphämtade av Sebastians pappa. Hemma hos honom väntade en väldigt trevlig överraskning, för på altanen satt inte bara Jerrys sambo Eva, utan även mina föräldrar, Sebastians mamma och hennes man. Det var Eva som hade tagit initiativet för flera veckor sedan, och sett till att vi alla kunde samlas. Jättemycket tack Eva! Det bjöds på tacos och hallonpaj, och så kollade vi igenom fotografierna från de första veckorna på vår resa.

Jag kunde följa med i bilen till Hällefors, så det blev Sebastian som fick hämta nycklarna till vår lägenhet idag. Han passade på att lämna av lite grejer där, och där kom nästa överraskning, för elen verkar inte fungera, trots att vi fått besked om att den är påslagen och han startade huvudströmbrytaren. Jag vet inte i skrivande stund inte om han fick till det, eller om vi får leva ellösa på söndag.

Idag har jag packat ihop alla mina grejer här i Hällefors, tvättat lite kläder och ansökt om studiemedel. Ja, och spöat skiten ur mina föräldrar i spelet "Vagabond" såklart. Nu väntas varmrökt lax till lunch, precis vad jag hade beställt av dem för några veckor sen.

1 kommentar:

  1. Det var bara roligt. Kul att överraska er. Kram Eva

    SvaraRadera