söndag 12 augusti 2012

Den med den mystiska dragningen

Vilken pärs! Upptäckte sent igår kväll att jag hade oväntat lite pengar kvar på kontot, och en dragning på nästan 500 kr som jag inte kände igen. Den hade genomförts när vi var på Koh Pha Ngan. Ön där vi låg i en hängmatta hela dagarna och inte gjorde ett skit. Vi googlade på namnet (seethrough botique?) som tagit mina pengar och fick fram något ställe på Koh Pha Ngan. Då insåg jag att summan som dragits påminner om summan vi betalade för vårt boende på ön. Summan vi betalade kontant vid incheckningen.

Jag ringde booking.com. De ringde hotellet. Hotellet sa att vi aldrig checkade in. Vi har inget kvitto på att vi betalat. Vårt enda "bevis" på att vi varit där är våra fotografier.
Jag ringde upp hotellet själv. Mannen som svarade sa att vi skulle checkat in den 3e. Jag sa att vi checkade in den 2a. Han var uppenbarligen ingen som vi träffade när vi bodde där.
Han sa tredje, jag sa andra. Fram och tillbaka. - Aha! kom jag på efter en stund. Vi ändrade ju vår bokning, från 2a till 3e. Det hade de tydligen missat. Killen i luren gick med på att vi faktiskt var där, och frågade hur han kan betala tillbaka pengarna. Jag sa att booking.com ringer upp honom igen.

Jag började trixa med skärmdumpar från internetbanken och bevisande fotografier. Datorn har virus så det gick så där. Blev inga foton men i alla fall skärmdumpar, och jag mailade booking.com. Förklarade att hotellet missat ändringen, bad dem ringa dem igen.

Sen ringde jag booking.com. De ringde hotellet. Hotellet ringde sin bank. Jag ska få tillbaka pengarna, men det kan dröja 2-3 veckor eftersom det är en internationell betalning.
- Pjuh, sa jag och Sebastian, fattiga som vi är just nu.


Tror ni att detta foto dugt som bevis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar