tisdag 14 augusti 2012

På Baan Cedarberg Guesthouse

Våra rumskamrater är lite udda. Det är deras andra natt här. Både igår och idag så har vi kommit upp och hittat dem sovande i samma säng med taklampan tänd. De vaknar till ibland. Igår gick killen upp och la sig i sin säng efter ett tag. Nu idag ligger de på tvären i nederslafen båda två. Tjejen ihopkuren, killen med fötterna i golvet. Och vi undrar: <b>Varför släcker de inte lampan?</b>

Men sen verkar de inte vara jättesmarta heller. No offence, men jag tror ärligt talat inte att de hittat lysknappen. Den sitter nämligen i hallen utanför och är sammankopplad med lampan där ute. Förra natten så tände tjejen den klockan 1.39 när hon gick ner till badrummet. Ja, det var jag som släckt innan och det var jag som fick släcka igen.

Okej om de inte vet var lysknappen sitter. Men varför frågar de inte oss då?

Nu ska jag berätta lite om vårt gästhus:

Det har bytt namn från On Nut Sukhumvit Guesthouse. Alla i personalen är supertrevliga. De två datorerna kryllar av virus. Wifi:n är döpt till GH Delicious Cheese Burger. De olika kockarna i köket följer inte samma recept. Vår närmaste toalett har ingen ring. Vattenkranen i det badrummet spottar ut vatten och jag håller på att skita ner mig av chock varenda gång det händer (tur att jag skulle ha nära till en toa då.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar