måndag 13 augusti 2012

Snart hemma igen

Ja, snart ar vi hemma i Sverige igen och ska flytta in i var nya lagenhet i Arboga. Vi haller pa och fixar infor det. Har skaffat hemforsakring hos ICA-banken, ansokt om gemensamt bankkonto i ICA-banken och alldeles nyss ringde jag elbolaget IC... nej, skojade bara. Malarenergi. Men vi gillar ICA! Om kylen/frysen gar sonder och du har forsakring hos dem sa far du presentkort pa ICA for att ersatta den forstorda maten. Nice. Det ar en av manga anledningar till att vi diggar dem.

Malarenergi har bra kosystem (inte ko som i kossa), om du vill sa blir du uppringd nar det ar din tur. Kunde ju inte jag utnyttja nar jag ringde fran Skype, men ja. Bra grejer. Tjejen jag snackade med var dessutom supertrevlig sa an sa lange gillar jag detta bolag! Men det dar med att att vanta tills nu med att ringa fick vi inget for, for hyresvarden hade redan anmalt var flytt till dem for annars far de betala de fasta avgifterna. Sa ja, nu far ju vi betala det. Fair enough. 

Enda som saknas nu ar bredband och dar ar Tele2 sa fiffiga att vi bara kopplar in datorn med en natverkskabel till vaggen och sa kan vi borja anvanda internet inom 10 minuter. Och sa ska vi ringa dem och beratta vilka 8 extrakanaler vi vill ha. Vi gillar inte bara ICA, Malarenergi och Tele2 - vi gillar aven var hyresvard MaxAB som bjussar pa kanalerna!

Landar pa Arlanda pa torsdag. Pa sondag gar flyttlassen fran Hallefors och Katrineholm med datorer, mina gamla mobler och sant dar. Om vi har tur sa far vi var nya stora skona soffa fran Sebastians mamma levererad da ocksa. Och pa mandag gar de stora flyttlassen fran Eskilstuna. Vi har hyrt en stor lastbil och hoppas pa att det racker med att aka tva ganger. Hall tummarna!

1 kommentar: