måndag 9 juli 2012

Waterfall of Baoguo

I lördags tog jag en sväng i Baoguo. Inte mycket till by, är i princip bara en stor väg med affärer/restauranger på ena sidan och natur på den andra. Men jag hittade vattenfallet och lite tempelliknande grejs i alla fall. Väldigt varmt och väldigt hög luftfuktighet i Baoguo, vilket förvånade oss eftersom det ligger vid foten av ett berg.

På kvällen satt vi och pratade med en svensk tjej på hostelet några timmar. Hon hatar Kina lika mycket som vi, så det var skönt. Jag beställde äggplantor med fläsk i sötsur sår, men hittade inget fläsk på tallriken? Gick och klagade, och de tyckte att jag skulle beställa nåt annat och få det för halva priset? Det tyckte inte jag. Har jag beställt fläsk tänker jag inte betala mer för att få nåt annat. Till sist så tog de in tallriken i köket och la på lite fläsk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar