torsdag 5 juli 2012

Tempel och sånt där

Idag sprang jag runt i över 7h och letade efter vanliga ryggsäckar. 18 kilometer har jag vandrat, säger min stegräknare. Jag hittade väskor till bra pris till sist. Tur för d... tur helt enkelt.

Tog en sväng in till Wenchu Tempel också. Himla härlig trädgård! Såg både små sköldpaddor och en stor groda. Eller padda. Jag vet inte skillnaden.

Sebastian då undrar ni, kunde inte han hjälpt till i väskletandet. Nej, det kunde han inte. Han är nämligen sjuk. Dunderförkyld. Kom som en blixt från klar himmel igår vid lunchtid. Så han har legat nerbäddad i två dagar nu. Imorgon får han leva på de kinesiska  supervärktabletterna som jag köpte imorse. För imorgon ska vi ut på äventyr. Imorgon ska vi till Mount Emei. Visserligen bara till foten av berget, men till berget likaväl. Kinas största buddhistberg. Kryllar av tempel där uppe, tydligen.

Två nätter blir vi borta, sen kommer vi tillbaka hit till Mr. Panda. Vi packar i våra nyinköpta väskor, och kan lämna våra stora bjäffor här. Och jag är numera frisk, tackar som frågar. Slutade hosta för några dagar sen. Såklart Sebastian passade på att bli sjuk då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar