onsdag 11 juli 2012

Chengdu -> Guilin

Tisdag 14.55
På väg till Guilin. Det här är det smutsigaste tåget vi åkt med hittills. Det finns ingen AC och till täcke har vi en gammal filt. Jag är extremt förkyld och här ska vi sitta/ligga i 26 timmar. Så Himla Trötta På Det Här Landet.

Chengdu east railway station var dock väldigt imponerande. Kändes mer som en flygplats än en tågstation.

15.10
Min kudde är smutsig :(

17.20
En kinesisk tjej kom hit och ville ta kort med mig. Det fick hon. Det blev bara halva ansikten, men hon verkade inte bekymra sig över det. Det syntes att jag är vit, så det räckte väl.

18.45
Det regnar på mig genom det öppna fönstret. Härligt! Är så varmt här inne så regn tas tacksamt emot.

19.00
Vi åker mer genom tunnlar än genom öppet landskap. Är det berg ända bort till Guilin?

19.05
Det öppna landskapet är i alla fall nice.

20.10
Jag är hungrig, men enbart sugen på youghurt. Jag gillar youghurt när jag är sjuk. Det är lättätet. Ja, jag gillar youghurt när jag är frisk också.

20.30
Tog min banan istället, den fick duga.

20.50
Förhörde Sebastian på vad han kan äta när han är sjuk. Han tyckte att testet var svårt eftersom han är ganska frisk nu. Mannafrutti blev i alla fall ett kanske och Goulaschsoppan på restaurangen vid Romme Alpin fick ett ja.

21.30
Något täcke behövs i alla fall inte. Störande att tåget stannar så ofta och länge, för då blåser det inte in någon skön luft. Svettigt.

Onsdag 10.50
Jag sitter och hittar på klockslag. Efter 15.10 igår så varken bloggade eller tittade jag på klockan.

11.00
När jag torkade ansiktet med en ansiktsservett blev den helt brun. Sa ju att min kudde var smutsig! Sen somnade jag om och fick tvätta mig igen.

11.15
Jag mår bättre idag. Jag är hungrig och skulle gärna äta lite korvstroganoff, men det har vi inte så det är koppnudlar gäller. Det eller cheddarchips.

11.17
Jag hittar ingen varmvattengrej?? Vad är det här för stenålderståg? Sebastian får leta när han vaknat.

11.18
Jag tycker att han kan vakna nu.

11.20
Egentligen vill jag inte ha koppnudlar. Jag vill spy på koppnudlar, om jag ska vara ärlig. Har ätit för mycket sånt här. Vill som sagt mycket hellre ha korvstroganoff.

Oh, nu sträcker han på sig. Hej Sebastian!

11.55
Hittade vatten till slut. Stenålderståget har inte sånt inbyggt, utan en tank på hjul.

12.10
Blä.

12.20
Vi längtar till Kuala Lumpur och dess kvarter Little India. Indisk mat är gott. 8 dagar kvar.

12.30
Där finns även ett kvarter som heter China Town. Vi tänker inte sätta vår fot där.

12.31
Märks det att jag är uttråkad?

15.45
En kinesisk tjej vred just ur nån deciliter vatten ur sin handduk - mitt i gången.

17.00
Ska vi aldrig få komma av det här tåget?

19.15
Det förra klockslaget är också påhittat, skrev den nu. Men vi tänkte så ungefär vid den tidpunkten.

Näst värsta tågresan någonsin. Tur att vi har ett nice dubbelrum här på Green Forest Hostel.

19.19
Slut på långt inlägg. Tack för mig!



2 kommentarer:

  1. Det verkar vara en häftig natur i guilin, med grottor,berg och vatten.

    SvaraRadera
  2. Bit ihop och försök bara positiv, det är roligare då.

    SvaraRadera