torsdag 10 november 2011

Besök av hennes familj

Om mindre än en timme ska mina föräldrar och min bror landa i Dublin. Hurra! Sängarna är framplockade, golvet är dammsuget och badrummet är städat. Vi är sjukt förberedda! Så fort jag får ett sms om att de är på väg från flygplatsen så ska jag beställa indisk mat till dem, så att den anländer ungefär samtidigt som de själva. Här kan man få allt hemlevererat! just-eat.ie är som svenska onlinepizza.se, men för massor av olika sorters restauranger, inte bara pizza. Väldigt många asiatiska ställen.

Mamma har förberett sig mycket att hon t.o.m. letat upp en bild på vårt hus, så att de vet att de blir avsläppta på rätt ställe av taxin. Det är ambitiöst! Imorgon jobbar jag halvdag till 11, och då promenerar jag ner till byn och möter upp resten, innan vi åker in till Dublin. Vad vi hittar på där får morgondagen avgöra...

3 kommentarer:

  1. Nej så är det väl.. Men det verkar ju inte vara nån som vill ha en ändå satte.. en bra kropp skulle ju inte skadat! x)
    Och jo, har märkt att jag orkar mycket mer, kan tom göra armhävningar nu ^^,

    SvaraRadera
  2. Hehe, klockan 11 den 11/11-11... Det tyckte i alla fall jag var lite roligt. :)

    Ha en rolig helg med familjen!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får det riktigt skoj under din familjs vistelse :)

    SvaraRadera