onsdag 23 november 2011

Man kan aldrig göra för lite...

Jag är hopplöst duktig på att bli involverad i ideellt arbete. På jobbet började jag redan för 2-3 veckor sen anmäla mig till sånt där. Så nu sitter jag med i min desks Fun Budget-kommitté (arrangerar aktiviteter för de anställda) och jag är även inblandad i CPLs nyhetsblad. Jag är så pass involverad i nyhetsbladet att jag tillsammans med en kille från Slovenien ska designa om hela bladet! Och med blad menar jag en pdf-tidning på... en del sidor. Och javisst kan jag vara med och bidra till evenemangs-guiden i bladet och åh vad roligt att få skriva om min hemstad/mitt hemland.

Hoppsan.

Men det där med att designa om nyhetsbladet, det var jag faktiskt tvungen till. När jag fick se det senaste numret gjorde det riktigt ont i mitt informationsdesignshjärta. Undrar om jag kan påverka texterna också...? Det borde finnas en lag som förbjuder överdrivet användade av utropstecken! Speciellt när det är fyra stycken efter varandra!!! Och flera meningar i rad som innehåller olika antal utropstecken!! Kanske kan jag föreslå att det behövs en korrekturläsare? Och det är jobbet är i så fall mitt - såklart.

4 kommentarer:

  1. Ja, eller hur! och Nej, det har de inte gjort än, men jag duschar numera smart så det kommer inte ut på hela golvet.

    Och ska inte den där Sebastian blogga lite va? ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken himla tur att Eva kommer till undsättning! Om ändå fler hade tänkt som du... Då hade internet, och media och sånt, varit en vackrare plats.

    SvaraRadera
  3. Ta dig icke vatten över huvudet nu bara så det inte blir för jobbigt med allting åt dig. :)

    SvaraRadera
  4. Haha ja plötsligt sa sitter du där med en massa extra jobb, efter jobbet ;-)

    SvaraRadera