tisdag 8 november 2011

Inte igen, tack

Min lunch idag skulle ha börjat halv ett, men jag fick ett samtal 12.27. Förbannar telefonen varje gång det ringer så nära inpå rast eller slutet på dagen. Rasten får flyttas fram lite, eller om det är en för- eller eftermiddagsrast kanske den försvinner lite i tomma intet. Och om det är meningen att man ska sluta, ja då får man helt enkelt jobba obetald övertid.

Idag var dock lite speciellt. Det ringde som sagt 12.27, så min rast skulle helt klart bli framskjuten. Och det blev den. Den blev framskjuten så länge att jag kunde gå hem när jag lagt på. Klockan 15.00 avslutade vi samtalet. KLOCKAN TRE! Jag satt i telefonen i 2,5 timme, med enbart en liten hasselnötsyoghurt i magen (intagen kl. 9.50 på förmiddagen). Började känna mig ganska utmattad och hungrig en timme in samtalet...

Men som sagt - jag fick gå hem när jag lagt på. Och ja, vi löste problemet.

6 kommentarer:

  1. Har du inte ens möjlighet att ta ut de timmarna i ledighet senare? Mean!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Du får jätte gärna läsa mitt CV. Jag mailar det till dig. Ska försöka skicka in det imorgon kväll.

    Lät jobbigt att inte få någon rast! Hoppas det blir en engångsföreteelse.
    Tjipp!

    SvaraRadera
  3. Hua ligen det var mastigt. Konstigt att ni inte får betalt för övertiden. =/

    SvaraRadera
  4. Isch, jobbigt! Har ocksa haft nagot sant samtal! Och jag känner verkligen igen det där med att telefonen ringer precis innan rast eller hemgang, saa typiskt!

    SvaraRadera
  5. Men shit, vad var det för mastodontproblem den kraken hade? o.O

    SvaraRadera
  6. Men shit, vad var det för mastodontproblem den kraken hade? o.O

    SvaraRadera