tisdag 29 november 2011

Lugnt på jobbet och hur ska det gå med nyhetsbladet

Nu har jag lagt upp maaassor med bilder i våra Picasa-album. Klicka på bildspelet till vänster för att kolla in dem vetja! De flesta är från när min familj var här och ligger i albumet Besökare.

Idag var det väldigt lugnt på jobbet. Så lugnt att jag blev uttråkad. Jag tog bara två samtal; ett på morgonen och ett på den sena eftermiddagen. Till saken hör också att telefonlinjerna låg nere på nästan hela siten... fast det vara bara under 1,5 timme på förmiddagen. Det var en intressant situation i alla fall. Man blev lite full i skratt av det. Alla passade på att gå på toaletten så det blev nästan kö. Och så besvikna vi blev när det plötsligt ringde igen.

Var på möte angående nyhetsbladet, äntligen. Men är inte så jättenöjd med det. Den andra killen verkar köra sitt eget lilla race, trots allt. Och Times New Roman vill han han som typsnitt - till en tidning som ska läsas på skärmen! Nä, det går jag inte med på. Och eftersom vi ska göra tidningen i inDesign så kan inte jag göra så mycket, eftersom jag inte programmet på min dator här... Kan bara lita på att han faktiskt gör något som liknar mina utkast, vilket han faktiskt sa att han skulle göra. Men de utskrifterna han tog med idag såg lite annorlunda ut, även om grundtanken var lite densamma.

1 kommentar: