måndag 31 oktober 2011

Vad Bank Holiday innebär

Idag är det röd dag i Irland. Det innebär att det är dåligt med lokaltrafik och dåligt med shuttle-bussar till jobbet. Det innebär att jag och Rebecka fick skjuts till jobbet av hennes LandLady, som snällt nog gick upp tidigt på sin röda dag för att göra detta. Det innebär att det gick rykten på jobbet om att stora matsalen var stängd och att vi skulle få svälta. Men allt vad rykten innebar i slutändan var att tv-monitorerna med matsedlarna var avstängda, och det i sin tur innebar att vi fick läsa matalternativen på vanliga dödliga A4-papper.

Röd tag innebär att det var 25 minuter mellan det att jag slutade till det att shuttle-bussen skulle gå. Det innbär att jag bestämde mig för att, när jag slutat, ta en promenad från min byggnad 1 till Sebastians byggnad 8 för att se hur han har det där. Det innebär att jag inte tog bussen från huvudentrén som vanligt och det innebär att jag inte fick åka buss alls, för bussjäveln sket i att komma bort till byggnad 8 fast den utlovat det i dagens röda dag-tidtabell. Det innebär att vi fick dela taxi med en norrman bort till oss. En väldigt tystlåten taxi med stört sköna skinnsäten, är vad det innebar!

Vi hade beställt matleverans från Tesco som skulle komma mellan 17-19 och det innebar att vi var tvungna att ta en taxi för att komma hem i tid. Att vi tog en taxi innebär alltså inte att vi är lata.

Att jobba på en röd innebär att man får en annan dag ledigt istället. I mitt fall innebär det den 18 november, för då får vi besök av en Sassa och en Robin.

2 kommentarer:

  1. Lägenheten är alldeles för liten, han springer runt och jamar och kraffsar på fönster o dörrar.. och sen jobbar jag mkt och kan inte stimulera han tillräckligt..

    SvaraRadera
  2. Awwwww.. Puss och kram från Sassa och Robin från Sverige. Vi har tagit fram resväskor och pass redan inför resan!!

    SvaraRadera