söndag 2 oktober 2011

Jobbveckan som gått

Den här veckan har gått sjukt fort. I alla fall om ni frågar mig. Jag har jobbat 7-16 i fem dagar, och på jobbet så flyger tiden förbi, för det är så himla mycket att göra. Skönt att jobbpasset går fort, men inte så skönt att man inte hinner göra allt man ska under den tiden. Jag låg efter nästan hela veckan och kom ikapp först på torsdagen. Men så var det första veckan på ett nytt jobb, så vad mer kan man begära? Har inte riktigt kommit in i det ännu, och har svårt att släppa jobbtankarna när jag har rast, och när jag kommit hem. Men det går lättare för varje dag, så det är positivt.

Det är ovant för mig att jobba heltid. Mina somrar inom omsorgen har aldrig varit heltid, och aldrig varit så regelbundna tider. Att jobba 7-16, måndag-fredag, är nytt för mig. Men detta har jag sett fram emot, så jag klagar absolut inte! Så fort jag lärt mig att lämna jobbet kvar på jobbet så kommer jag kunna njuta ordentligt av denna regelbundenhet. Det är riktigt min grej att jobba underliga skift och ha olika lediga dagar varje vecka. Jag gillar att planera, och det är svårt då...

2 kommentarer:

  1. Ja det är riktigt skönt med regelbundna arbetstider :) även om jag ser tjusningen i typ butiksarbetstider ocksa. Hehe. Skönt att höra att det gar bra :)

    SvaraRadera
  2. Fint att det går framåt med jobbet.

    SvaraRadera