tisdag 4 oktober 2011

Jag tror det stavas a-v-u-n-d-s-j-u-k-a

Sandie flyttar från Dublin ut till Leixlip på fredag. Jag var med och tittade på hennes nya lägenhet idag, som hon ska dela med en vän. Det är en tvåa på översta våningen, så de har någon slags takterass i storlek Large. Sovrummet har en hel vägg täckt med garderober, och ett helkaklat en suite-badrum med tillhörande stor dusch. Sen finns det ytterligare helkaklat, stort badrum med badkar. Och köket. Köket är modernt med indikationshäll och stort kylskåp. Soffan och fåtöljen vågade jag inte ens prova, för de såg alldeles för bekväm ut.

Sen ligger lägenheten nästan vägg i vägg med den andra tågstationen i Leixlip, och shuttle-bussen till jobbet går precis utanför huset.

Det var nästan jobbigt att se den lägenheten, och tänka på vårt hus här. Missförstå mig inte, jag är sjukt nöjd med vårt boende. Men det inget hus som platsar i en inredningstidning. Och jag hade inte sagt nej till en riktig spis.

Nämnde jag förresten att huset som Sandies lägenhet ligger i byggdes så sent som 2005?


1 kommentar: