måndag 3 oktober 2011

Zumba på heltäckningsmatta

Förra måndagen började jag och min danska kollega Sandie på Zumba här på jobbet. Eftersom vi är i Irland så är de flesta hus och byggnader täckta av heltäckningsmatta. Salen där vi zumbade var inget undantag. Det var ett stort mötesrum som förvandlades till en gymnastiksal.

Kan ni tänka er hur det känns att dra foten över en heltäckningsmatta, i stil med en moonwalk? Det känns inte bra, kan jag berätta. Ljudet och känslan under fötterna gör att det ryser i hela kroppen på mig.

Zumba då. Det var inte riktigt som jag tänkt mig. Ser mycket roligare ut på video. Måste bero på heltäckningsmattan! Vi får väl se hur det känns idag. Vi ska vara i ett annat rum idag, men mattan slipper vi inte. Vem tusan dansar zumba på heltäckningsmatta? Eller oj, det var visst jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar