söndag 30 oktober 2011

Djävulusisk Halloween

Jag var på halloweenfest igår, halvhjärtat utklädd till djävul. Så djävulusiskt, tyckte min bror. Med halvhjärtat menas att jag inte hade varken svans eller eldgaffel, men röd klänning och röda horn med svart hår. Oklart varför hornen hade hår, men så var det i alla fall.

Festen hölls i ett väldigt stort och opersonligt hus. Påminde himla mycket om Haciendan i Spanien, där vi bodde andra halvan av vår tid där. Opersonligt för att huset skriker "det här huset är till för att delas av random människor som inte känner varandra" och "här var det kontor tidigare så toaletterna har fortfarande kvar handtorkar och skyltar som visar vilket kön som får beträda dem" osv osv. Stort för att... ja, det var stort helt enkelt. Fast själv stod jag mest i köket, så jag märkte inte av så mycket av det stora.

Vad hände då? Jag gillar ju punktlistor, så vi kör en sån:
  • Sebastians kompis Kim var där, och han skvallrade om exakt hur mycket pengar S spenderat och på vad när de var i Dublin under dagen.
  • Kims huskamrat Malin hade en skitcool tröja på sig. Det hände hela kvällen.
  • Komson gav mig insidertips på vad vilka ställen i Thailand vi borde se. Phuket och Koh Sumui inte inräknade, för dit skulle vi absolut inte åka. Vart vi faktiskt borde åka minns jag inte. Mer än till Kambodja, men det ligger ju inte i Thailand...
  • Jag lärde Komson hur man säger Jag älskar dig på finska, så att han kunde säga det till en finsk tjej. Enbart för att hon var finsk, inte för att han älskar henne. Han hade aldrig träffat henne förut, så det första han sa till henne någonsin var Minä rakastan sinua.
  • Kim försökte prata lite finska med mig, bara för att vi båda är halvfinska. Jag förstod ingenting, för jag kan inte finska. Det kan inte Kim heller...
  • En 35-årig irländare blev överlycklig när jag tyckte att han såg ut som 33 och inte 40+. Och vad gäller mig så gissade han på 18. Tack. Så. Mycket. Att se yngre ut i all ära, men 18 var väl lite väl överdrivet.
  • Tobey Maguire var där. Påstod den nyss nämna irländaren i alla fall. Övriga gäster höll inte riktigt med honom.
  • Tino hade stora äckliga gummihänder på sig. De dyker nog upp i mitt ansikte på Facebook snart.
Ja, sen hände inte så mycket mer i köket. Jag var svinhungrig och gick hem vid 1-snåret. Hade messat S tidigare och bett honom beställa hem en pizza till mig. Den var mycket god.

Ser alldeles för snäll ut. Och mitt ben ser vrickat ut?

2 kommentarer:

  1. Awesome devil! -Alexander

    SvaraRadera
  2. Som sagt, du skriver så himla härligt Eva, alltid roligt & läsa bloggen :)
    Kul med lite partaj!

    SvaraRadera