lördag 17 september 2011

Vi kan bara spekulera

Ibland hittar man underliga saker i Irland. Fredag i förra veckan var vi på en snabbmatsrestaurang i centrala Dublin för att använda deras gratis WiFi (som var värdelöst). Inne på damtoaletten, i ett handfat, hittade jag ett använt graviditetstest. Not pregnant, stod det på displayen. Hepp! Med tanke på att kvinnan i fråga kände sig tvungen att göra testet inne på en toalett på en restaurang så antar jag att det var ett positivt resultat. Speciellt eftersom hon lämnade kvar testet där. Men vad vet jag...

Jag tyckte att det intressant att hitta det där testet. Det gör mig nyfiken på kvinnan. Varför gjorde hon det på SuperMac en fredag eftermiddag? Varför slängde hon det inte i papperskorgen några meter bort? Hade hon bråttom ut? Var hon glad eller ledsen över resultatet? Det får jag aldrig veta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar