tisdag 13 september 2011

Jobbnytt fran Irland

Jag har uppdaterat lanken till Folket i forra inlagget, sa nu ska den fungera.

Forhoppningsvis kan vi fixa internet innan helgen ar slut. Haller tummarna for det! Jag ska forsoka bli battre pa att svara pa kommentarer da ocksa, nar vi har internet hemma. Vi laser alla kommentarer sa fort vi har chansen och tycker det ar jattekul att ni kommenterar, saklart.

Pa jobbet sa matas vi fortfarande med massor av information. Jag kommer ha utbildning i tva veckor till. De planerar att jag kommer borja jobba pa riktigt sen 27 september. Sebastian kommer borja redan nasta vecka, om jag fortstatt honom ratt. Han kommer inte ta samtal, utan endast halla med med mail. Sjalv har jag fatt veta att jag inte bara kommer ta svenska samtal pa daglig basis - utan aven engelska! Allt dokumenteras dessutom pa engelska, sa jag kommer ju bli snurrig i huvudet av att prata pa svenska samtidigt som jag skriver pa engelska...

Jag gar valdigt korta dagar under utbildningen. Borjar 9 och slutar 4 varje dag. Vi har ca 20 minuters rast varje formiddag och varje eftermiddag. Lunchrasten ar pa ca 1,5 timme! Jag ser fram emot nasta vecka da jag forhoppningsvis far en plats och en dator. Da far jag gora lite mer praktiska saker istallet for att bara sitta och lyssna.

3 kommentarer:

  1. Ja det blir säkert mastigt för hjärnan med all ny information men kul att få börja mer praktiskt snart!
    Gillar loggan ni har på bloggen med de flyganden orden på molnen :)
    Spännande att följa er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nog är det jobbigt med en massa information allt. Blir svårt att ta in när det blir för mkt till slut.
    Skönt att det förhoppningsvis blir förändring till veckan. :)

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det känns att prata och använda flera sprak under samma dag. Det kan hända att man börjar prata svenska med en som inte förstar det! Det har hänt mig flera ggr.

    SvaraRadera