onsdag 21 september 2011

Stoppknappar, vad är de bra för?

Det går gratis shuttle-bussar till och från jobbet. På vägen hem finns det två hållplatser som jag gärna hoppar av vid, och det spelar ingen roll vilken av dem det blir. Jag brukar trycka innan den första, så får chauffören välja vilken han känner för att stanna vid. Men oftast får jag åka med ända fram till tågstationen ändå. För en av chaufförerna har alltid musik i ena örat, ser alltid lite dryg ut och stannar aldrig när jag tryckt på stoppknappen. Ibland stannar han vid ett trafikljus istället och öppnar dörrarna. Idag gick jag fram till honom efter att han svischat förbi den första hållplatsen. Då frågade han om det var okej att han stannade vid nästa. Jag slängde ur mig något väldigt elegant i stil i med:

"Yeah, it doesn't matter if you stop here or at the other one. I push the button and sometimes you stop and sometimes you don't."

Konstigt(?) nog hade han inget intelligent svar på tal på min intelligenta kommentar. Och han hade antagligen inte stannat alls om jag bara suttit kvar på min plats...

2 kommentarer: