onsdag 14 september 2011

Att de vågar

Vissa kvinnor som finns på mitt jobb är väldigt tillitsfulla. Jag har många gånger kommit in på en damtoalett och funnit passerkort, mobiltelefoner, plånböcker och handväskor på handfatet. Ägarna till dessa värdesaker sitter inne i ett låst toalettbås.

Hur vågar de lämna sina saker utan uppsikt? Det jobbar tusantals människor på HP. Hur kan man ha så stor tilltro till folk? Jag skulle aldrig i mitt liv våga lämna mina saker så där. Om jag fortsätter se att kvinnorna på jobbet gör det, så kommer jag en vacker dag att ta en plånbok och ställa mig utanför med den. Bara för att se hur de reagerar och lära dem en läxa.

Jag låter kanske cynisk, men skulle DU våga lämna din mobiltelefon på handfatet medan du låser in dig i ett bås? På en plats där det jobbar tusantals människor från hela världen?

2 kommentarer: