torsdag 1 september 2011

Sista dagen

Idag lämnade jag in nycklarna till lägenheten. Var tvungen att åka till andra änden av stan för att göra det. Var först till Akelius, men där fick jag höra att jag skulle lämna dem till Swesafe! Tur att jag var ute i god tid, och ännu mer tur att jag hade cykeln!

När nycklarna var inlämnade åt jag hejdå-lunch med tre vänner på en libanesisk restaurang. Det var mycket trevligt. Och sen efter det hade det blivit dags för vår intervju i Folket. Journalisten som vi pratade med var hur trevlig som helst och tyckte att vår resa var jättespännande. Sen innan vi skulle ut och fotas så kom chefredaktören bort en snabbis med orden "Det var mig ni pratade med förut som inte ville sponsra eran blogg. Men nu skriver vi om er i alla fall!"

Vi vet inte varför hon snackade om någon blogg, men vi förstod i alla fall att vi inte kommer få skriva några krönikor...

Hur som helst. Vi sprang runt i hela stadsparken och halva hamnparken för att få till någon bra bild på oss med resväskorna. Journalisten ville gärna med kyrkan i bakgrunden, men då fick vi solen i ögonen... Så det blir nog någon bild från stadsparken istället.

Nu har vi kört ut de sista grejerna till magasinet. Väskorna är packade och vägda. Vi är incheckade och har fått platser längst fram så att Sebastian får rum med benen.

Och så har vi ätit hejdå-middag med Jonis och Jojjo på Akropolis. Plankstek är inga dåliga grejer det! För att inte tala om Toast Skagen och Färska jordgubbar med glass och grädde...

1 kommentar:

  1. Va tråkigt att ni inte fick ngn krönika. Där gjorde dom en miss!

    SvaraRadera