lördag 3 december 2011

Vårt hus

Jag börjar tycka att det här huset är lite tråkigt. Det är inget kul att laga mat, för det finns bara två plattor och jag måste stå på en pall. Vad som gör det ännu tråkigare att laga mat är att det blir så mycket disk, och det är svårt att diska när man bara har en diskho.

Det ligger fula heltäckningsmattor i större delen av huset. Vi bor här tillfälligt och har därför inte brytt oss om att dekorera det. Inga prydnader, inga blommor och inga tavlor/affischer på väggarna. Det är svårt överhuvudtaget att dekorera här inne. På övervåningen finns inga fönsterbrädor och vi har inga hyllor att ställa fina saker i. Vi har inga verktyg för att hänga upp saker, och gågar inte förstöra väggen med tejp eller häftmassa.

Men nu har jag tröttnat på detta! Imorgon är det jag som åker in till Dublin och köper lite julsaker, försöker hitta affischer och så ska jag göra åtminstone vardagsrummet mysigt! Det är det finaste rummet i huset, och det är där man kan umgås. Jag satt jämt i vardagsrummet de första veckorna, men sen slutade jag plötsligt och flyttade upp till sovrummet. Nu ska jag tillbaka ner hit igen.

3 kommentarer:

  1. Haha nej, klart jag inte är missnöjd med den nedersta bilden :) Mest de bilderna jag är med på. Eller mest den mittersta. Men det är en himla cool bild ändå.

    Och jo. Man kanske ska sluta. Känns bara så himla taskigt mot alla andra.

    SvaraRadera
  2. Skulle så gärna vilja se erat kök in real. Låter så knas. Iofs allting i huset. Så det ska bli spännande om vi tar oss över sen. :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Vet inte varför jag icke haft gran innan, det har bara icke blivit så.. :p

    SvaraRadera