måndag 26 december 2011

När det är en röd dag i större delen av världen

Idag har jag sett sju avsnitt av Grey's Anatomy. Jag pluggdae in ett usb-minne i datorn fast man inte får. Förutom de sju avsnitten så har jag även löst lite korsord. Jag har varit på jobbet i snart 9 timmar och den sammanlagda tiden som jag faktiskt utfört mitt jobb kan nog räknas ihop till cirka 20 minuter. Jag har tagit noll samtal, lika många som mina två svenska kollegor som också varit här idag.

Det här är vad som händer när man jobbar på annandag jul. Ja, och det med att jag fick ta en taxi till jobbet. Hade tänkt promenera de 45 minutrarna det tar, men det var lite väl stormigt för att det skulle bli en uthärdig promenad klockan 7 på morgonen. Men vad mer kan man förvänta sig av det här landet? Landet där det alltid blåser och där ingen kollektivtrafik körs under röda dagar. Inte ens vår shuttle-buss går som den ska!

1 kommentar:

  1. Haha det där känner jag igen...saa trist att sitta pa jobbet pa röda dagar da inget händer. Men ja, lättförtjänta pengar är det förstas.

    SvaraRadera