torsdag 22 december 2011

Ett pepparkakshus på posten

När jag kom hem från Dublin i lördags så hittade jag en lapp från posten innanför dörren. De var ledsna för att missat mig när de skulle leverera ett paket. De hade varit där 8 minuter efter att min buss gick... Men för den nätta summan €3 kunde jag få paketet levererat igen! Det passade bra, eftersom Sebastian var ledig mån-ons. Han skulle in till stan på tisdag eftermiddag, men jag ringde den förmiddagen och berättade detta, tänkte att de kan väl komma på onsdagen då.

Nehe nej, det gick absolut inte. De kan inte bestämma när paketet ska levereras utan det kommer det när kommer. Och kom gjorde det. Mindre än en timme efter att Sebastian gått på bussen till Dublin på tisdag eftermiddagen. Självklart, när annars?

Okej, då fick jag väl hämta upp paketet själv. Det fanns att hämta på Maynooth Business Center, eller något sånt. Att ta sig till Maynooth är inga problem, men det där centret ligger självklart 2 km från centrum. Kände mig lagom sugen på att gå dit. Onsdag morgon på vägen till jobbet kommer jag på att jag inte känner till öppettiderna. Drar fram lappen och läser: Open monday-friday 9-15. Givetvis. Varför skulle det vara öppet längre än till tre på eftermiddagen, varför skulle de människor som jobbar ha en möjlighet att hämta sitt paket?

Sen fick jag en snilleblix och mailade Mail Room här på jobbet och frågade om jag kunde få paketet levererat dit och det gick ju bra såklart! Hämtade paketet idag och drog fram ett pepparkshus-set från mina kära vänner Moa och Jasmine. Tack så mycket!

Himla krångligt med paketleveranser i det här landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar