torsdag 8 december 2011

Det ironiska med att åka till IKEA för att köpa glögg och pepparkakor

Idag var vi på IKEA för att köpa glögg och pepparkakor. Men det var slut på glögg och pepparkakor. De får in mer glögg imorgon, men pepparkakorna är det kört för. Det roliga med det är att planen från början var att åka dit imorgon, men så bestämde vi lite snabbt igår kväll att åka dit idag istället. Ironiskt. Mycket ironiskt.

Vi åkte till IKEA för att köpa glögg och pepparkakor och så ÄR DET SLUT! Inte okej. Vi åkte inte till IKEA för att köpa 4 diskborstar, en röd lampa, en tillbringare, en måttsats och ljus som luktar pepparkakor. Att det luktar pepparkakor är inte tillräckligt. Det måste smaka pepparkakor också.

Vi fick äta mos och köttbullar i alla fall. Det var gott. Och Sebastian köpte med sig ett gäng julmust och jag köpte en burk senapssill. Första gången i mitt liv som jag dricker julmust. Bortsett från kolsyran så smakar det helt okej.

4 kommentarer:

  1. Aldrig druckit julmust? O-m-g Eva. Jag vet ju att du inte är inne på den här kolsyregrejen, men lite får man väl offra sig ;)

    SvaraRadera
  2. Ojsan finns det IKEA där :) Men va typiskt att det skulle få in mer den dagen ni egentligen skulle ha åkt dit. Vicken osis. :p

    SvaraRadera
  3. Hehe jobbigt du! x)

    Och tack.. det vart bra med lugg tycker jag :)
    Jag fick 50% till på Vi Unga. Typ jobba med förbundsstämman och våra regionala utbildningar.. Lite oklart än så länge.. men det är heltid ett tag iaf :D Vilket betyder att jag har råd att åka till Irland!!

    SvaraRadera