tisdag 20 december 2011

Nya i håret efter en dejt hos frisören

Vi var hos bästa frisören igår, Becka och jag. Vi hade dubbelbokat in oss själva. Kände mig lite fånig när jag ringde och beställde tid för två veckor sen och sa att vi skulle komma båda samtidigt.

25 minuter sena kom vi dit. Oops. Vi överskattade oss själva och vårt lokalsinne där känner jag. Men det gjorde inget! Frisören hade sin salong inne i sitt hus, i ett jättemysigt rum. Hennes barn och sambo var hemma och det var härligt att höra hur de allihopa pratade en salig blandning av svenska och engelska. Hon var hur trevlig som helst och superduktig! Väldigt noggrann och professionell och vi blev supernöjda båda två. Hon fick €5 i dricks av mig till och med. Vi fick te, kanelbullar och pepparkakor.

Imponerad över att hon lyckades färga mitt hår så fint. Hade ju mörkbrunt överhår, en daskig röd färg i underhåret och minst 5 cm utväxt. Men det fixade hon med en blekmedel (plus lite annan färg såklart) och massor med slingor. Massor. Massor med små slingor. Ska lägga upp en bild när jag har en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar