fredag 23 mars 2012

Resan till Sverige

Himla skönt att vara i Sverige med allt vad det innebär: Vänner & Familj, svenska, kebab, leverpastej, värme, ljummet vatten osv. Vi är i Nyköping just nu, hos Sebastians mormor. jättefint väder, så vi valde(...) en bra helg att åka hit på! Jag och Sebastian har promenerat runt lite på stan och insupit den svenska atmosfären. Var inne på Bokia i säkert en halvtimme. Det var härligt och nostalgiskt. Som sagt, skönt att vara i Sverige.

Resan hit gick bra. Jobbade till 11 igår, åkte med bussen till stan 11.50 och hoppade direkt på bussen till flygplatsen när vi gått av vid Heuston Station. Ja, allt gick bra bortsett från att Sebastian hällde en halvliter cola på mig. Kan ju inte påstå att det var jättetrevligt, det kan jag inte. Men annars så! Flygresan var smärtfri, om än långtråkig. Jag läste lite i RyanAir Magazine, lyssnade på musik, övade flaggor  och la patiens i mobilen. Sebastian fick bra benutrymme vid nödutgången, så han satt där med och pratade om Sverige med två moldaver hela resan. Det enda jag pratade om med killarna bredvid mig var den hemska inspelade svenska rösten som de spelade upp innan vi lyfte. Som han bredvid mig sa lät det som något någon fick göra som projekt i gymnasiet, och dessutom på enbart en tagning. Sen kommenterade vi den hårda landningen också på, precis som resten av passagerarna.

Nu sitter vi och väntar på Sebastians mamma som ska ta med oss till Hulta. Imorgon är det Örebro som gäller! Eskilstuna ska vi självklart också ta en sväng till, men antagligen först på söndag.

2 kommentarer: