lördag 31 mars 2012

En fruktansvärd mardröm

Jag hade en mardröm inatt. Jag satt i en bil med en kabinväska vid fötterna, min handväska nermosad i kabinväskan. Jag skulle ta upp kameran ur handväskan, men fick upp mitt pass istället. Passet var TRASIGT! Det var två stora streck/veck såg gick lodrätt med hela passet, fram och baksida. Det såg ut som det var ihopsytt på ett ställe, med små små stygn. Jag vickade en hel del med passet och till sist fick jag det att se okej ut, tänkte att det nog skulle gå bra.

Men då. Då såg jag att det på baksidan faktiskt var trasigt på riktigt. Där var två revor, den ena säkert 2 cm lång, längst in mot ryggen av passet. Passet var trasigt. Jag hade mitt kinesiska visum i passet. Jag hade fyllt i på flygbokningar och färjebokningar att detta var mitt pass, mitt passnummer. Tror ni att jag fick panik eller? Ja, det fick jag.

Sen vaknade jag tack och lov. I vanliga fall hade jag rusat upp för att kolla hur mitt pass ser ut. Det går dock inte idag, för jag har inte mitt pass här - det är ju i kinesiska händer. Helt, hoppas.

1 kommentar:

  1. Inte konstigt att du drömmer som du gör med allt krångel inför resan. :)

    SvaraRadera