tisdag 20 mars 2012

Första klass på japanskt fartyg

Nu händer det grejer, hör ni! Jag skickade just in vår reservation för färjan mellan Osaka och Shanghai. Vi kommer åka med den här båten och bo i 1st class, vilket inte är så flashigt som det låter, för det är en av de lägre kabinklasserna... Men jag upptäckte nu, efter att jag bokat, att vi får tillgång till Japanse style bath, vilket enbart är för 1st class och upper class passengers! Alla 1st class-hytter ligger på samma våning som restaurangerna, tax free-shoppen, spelmaskinerna osv. Nära och bra till det som behövs!

1st Class
1st Class, bild lånad härifrån.
Ja, under förutsättning att det finns första klass-hytter kvar, men det tror jag. Bokningen av den här resan borde inte ens vara öppen ännu? Det står att man kan reservera 2 månader i förväg, men ändå kunde jag välja 8 juni? Så jag hoppas att vi blir reserverade platser nu, för vi måste visa upp inresebiljett för att få visum.

Bild lånad härifrån.

Resan tar 2 dygn, så vi lämnar Osaka vid lunchtid på fredagen och anländer till Shanghai vid lunch på söndagen. Jag hoppas att det är lugnt vatten den helgen, för annars finns det en stor risk för sjösjuka för min del. Vore inte jätteroligt att må illa i två dygn, det vore det inte.

1 kommentar: