lördag 21 januari 2012

Så var det med den saken 2

Hungern klarar jag av utan att problem. Det är inte det. Det är matkombinationerna. Jag mår illa vid tanken på att äta spenat med ägg och tomat till lunch en gång till, så jag tänker inte göra det. Jag gillar ju spenat egentligen, t.o.m. spenatsoppa med ägg. Det riktigt gott. Och tomat är en av de få grönsakerna jag tycker om. Men kombinationen av dessa tre ingredienser, utan något annat till dessutom, det är bara för mycket.

Jag har inte sjukt ont i halsen, men jag lägger ner ändå. Så var det med den saken. Jag är egentligen en väldigt envis människa och att ge upp så här känns inte så bra. Men risken för kväljningar vid lunchen om några timmar får mig att göra det ändå. Och kaffet, det ska vi inte ens tala om. Ska äta upp frukten vi har, sen joinar jag Sebastian i LCHF ett tag istället. Jag kommer inte göra det till en livsstil, men jag kommer testa under en period i alla fall. Sebastian tar riktigt seriöst på det här och har hittat många spännande recept på internet, så det här blir nog bra. Om vi bara kan hitta fiberhusk och såna där konstiga saker i det här landet. Vi är tyvärr lite tveksamma om det går...

Sen ska jag lägga in film/tv-serier på min iPod så att jag kanske kan gå till gymmet och faktiskt fullfölja ett förbestämt pass på löparbandet. Inte bara trycka på stoppknappen helt plötsligt och gå och duscha. Det gjorde jag sist. På grund av tristess. Inte för att det var jobbigt, för att jag inte orkade, utan för att jag var så uttråkad att jag höll på att krypa ur skinnet.

Var det någon som sa självdiciplin? Om ni hittar min, skicka hit den. Tack. Den behövs.

4 kommentarer:

  1. Fiberhusk: http://en.wikipedia.org/wiki/Psyllium_seed_husks Ett tips är att fraga pa Apoteket eller om det finns hälsobutiker där borta. Det är de enda ställena som säljer sant i Tyskland i alla fall, finns inte i mataffären som i Sverige. Jag beställde pa Apoteket för nan vecka sen, det gick fint bara de visste vad det var man ville ha. Se bara till att det är malet, sa ni inte far hela frön ;-)

    SvaraRadera
  2. Svar: Inga problem! Fröknäcke har jag bakat själv, hur goda som helst. Hade detta recept som bas, men körde pa de frön jag hade hemma (pumpafrön ist för solros): http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/knackebrod-froknacke-2/

    SvaraRadera
  3. Finns mkt gott man kan göra enligt LCHF :)

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt med konstiga dieter! Jag har tvingat i mig bönor i flera dagar... Jag har rätt stora problem med det. Bönsallad till exempel. Svarta bönor med kikärtor och oliver. Det är inte helt lätt. Som tur är finns det annat att välja på och det gör jag nu :)

    SvaraRadera