fredag 20 januari 2012

Put your hands up for Detroit

Idag bytte vi platser på desken. Det är jättespännande! Känns som helt nytt jobb nästan. Efter lunchen satt jag spänt och väntade på mitt första samtal på min nya plats. Det kom från en väldigt trevlig amerikansk kvinna. Utanför Detroit satt hon. Det vet jag för att det var så mycket dötid medan hon startade om datorn tre gånger under samtalet. Då googlemapsade jag hennes jobbadress. Det var ett bra första samtal på en ny plats. Trevlig kund med ett problem som vi bara någon timme tidgare fått mail om från en coach, med tydliga instruktioner om hur vi löser det.

Jag tycker om min nya plats. Den är lite mer privat än min förra. Eller okej, mycket mer privat. Har nämligen ryggen mot väggen, så det är inte så många som springer bakom mig om dagarna. Och så sitter jag inte ute på en kant längre heller. Så jag ser nästan fram emot att gå till jobbet på måndag. Har ju än så länge bara tagit emot ett enda samtal på min nya plats, samt ringt ut tre gånger och tagit emot ett transfer från en kollega.




...men bara nästan. För vem längtar till jobbet när det är fredag kväll och man kom därifrån för bara några få timmar sen? Inte den som inte har världens roligaste jobb. Och tro mig, jag har långt ifrån världens roligaste jobb.

1 kommentar:

  1. Jag trodde du älskade ditt jobb ;)

    Svar:: Bakade inte till ngt spec. Jag älskar ju & baka så.. :p

    SvaraRadera